«Χρυσό» κεφίρ από τον Δρυμό!

Το καινοτόμο αναψυκτικό που κατέκτησε την κορυφή στη SIAL του Παρισιού

Διάσημος… έγινε ο Δρυμός στη μεγαλύτερη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών του κόσμου, την Sial Paris 2018. Ένα καινοτόμο προϊόν που παράγεται σε αυτή τη «γωνιά» του δήμου Ωραιοκάστρου και ο Ωραιοκαστρίτης παραγωγός του, Ιορδάνης Παπαδόπουλος κατέκτησαν το Χρυσό Bραβείο Καινοτομίας, ένα βραβείο που απονέμεται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη έκθεση σε Έλληνα παραγωγό και σε ελληνικό προϊόν.

Το «Namaste Kefir», ένα αναψυκτικό με βάση το κεφίρ, ξεχώρισε ανάμεσα σε 800 προϊόντα κορυφαίων εταιριών της παγκόσμιας βιομηχανίας τροφίμων και ποτών, που είχαν προκριθεί στην τελική διαδικασία αξιολόγησης της διεθνούς έκθεσης που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Παρίσι. Και πήρε το Χρυσό Βραβείο Καινοτομίας, καθώς όπως είπε ο κ. Παπαδόπουλος στον «ΠΟΛΙΤΗΣ news», πρόκειται για ένα μοναδικό προβιοτικό αναψυκτικό, το οποίο είναι φυσικώς ανθρακούχο (σ.σ. το ανθρακικό παράγεται φυσικά από τη ζύμωση), από φρέσκα υλικά, χωρίς συντηρητικά και χημικά πρόσθετα. Αξιοποιεί δηλαδή τις ευεργετικές ιδιότητες του κεφίρ, αλλά το τελικό προϊόν δεν είναι γαλακτοκομικό αλλά αναψυκτικό.

«Μου αρέσουν πολύ τα αναψυκτικά. Αναζήτησα λοιπόν τρόπους για να τα κάνω πιο υγιεινά προσθέτοντας τα βακτήρια του κεφίρ», εξηγεί ο κ. Παπαδόπουλος αναφερόμενος στη «γέννηση» της ιδέας που εξελίχθηκε σε ένα καινοτόμο προϊόν το οποίο, όπως λέει, είναι dairy free, lactose free, χωρίς συντηρητικά και χωρίς γλουτένη.

Στη Sial Paris -η οποία αποτελεί μια από τις σπουδαιότερες Διεθνείς Εκθέσεις Τροφίμων και Ποτών παγκοσμίως φέρνοντας σε επαφή παραγωγούς και αγοραστές από όλο τον κόσμο- η εταιρεία του κ. Παπαδόπουλου διακρίθηκε επίσης και στις κατηγορίες alternative foods και distributors, επειδή το αναψυκτικό με κεφίρ θεωρήθηκε  «εναλλακτικό» αλλά και επειδή η μικρή επιχείρηση από τον Δρυμό βρήκε τον τρόπο να κάνει εξαγωγές.

Το αναψυκτικό με κεφίρ, όπως και τα υπόλοιπα προϊόντα της επιχείρησης «Υγεία» -η οποία θεωρείται από τις κορυφαίες στο είδος της στην ελληνική αγορά- παράγονται με το brand name «Κεφίρ Υγεία», ενώ το «Namaste Kefir» επελέγη για τη συμμετοχή του προϊόντος στην έκθεση του Παρισιού και θα χαρακτηρίζει τα προϊόντα της εταιρίας στις αγορές του εξωτερικού όπου στοχεύει πλέον η «Υγεία» η οποία συμμετείχε για πρώτη φορά σε έκθεση εκτός ελληνικών συνόρων. Ο κ. Παπαδόπουλος αποφάσισε να αλλάξει ετικέτα και από το ελληνικό «Υγεία» να υιοθετήσει για το εξωτερικό το «Namaste Kefir», καθώς, όπως λέει «με αυτό το όνομα θα μπορούσε να σταθεί καλύτερα στις ευρωπαϊκές αγορές» ο δρόμος προς τις οποίες έχει ανοίξει διάπλατα με το Χρυσό Βραβείο που απονεμήθηκε στην εταιρία σε μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις του κόσμου.

Αυτό το βραβείο, σύμφωνα με τον κ. Παπαδόπουλο, «αποτελεί αναγνώριση των προσπαθειών μας, ενώ παράλληλα προωθεί τη δουλειά όλων των Ελλήνων παραγωγών, καθώς γίνεται γνωστό διεθνώς ότι στην Ελλάδα υπάρχουν επιχειρήσεις που καινοτομούν και παραγωγοί που έχουν πρωτοποριακές ιδέες και τις υλοποιούν».

Τα προϊόντα Υγεία Κεφίρ παράγονται από το 2007 στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις 700 τ.μ. στον Δρυμό Θεσσαλονίκης χρησιμοποιώντας, όπως λέει ο κ. Παπαδόπουλος, μόνο ελληνικό γάλα, ενώ η εταιρία προμηθεύεται πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας από μικρές ελληνικές επιχειρήσεις. Για την παραγωγή των προϊόντων εφαρμόζονται συστήματα ελέγχου ποιότητας HACCP και ISO και η δυναμικότητα συσκευασίας φτάνει έως τα 3.000 τεμάχια/ώρα με δυνατότητα να αυξηθεί η παραγωγή –με συμπληρωματικές επενδύσεις- στα 6.000 τεμάχια/ώρα.

«Διαβατήριο» για

διεθνείς συνεργασίες

Τα «Υγεία Κεφίρ» διατίθενται στην ελληνική αγορά κυρίως μέσω των σούπερ μάρκετ «Μασούτης», καθώς και μέσω της αλυσίδας Σκλαβενίτης στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ βρίσκονται πλέον και στα ράφια καταστημάτων λιανικής στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Στόχος μας είναι να μπούμε σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές», είπε ο κ. Παπαδόπουλος στον «ΠΟΛΙΤΗΣ news» και το χρυσό βραβείο στη SIAL του Παρισιού «αποτελεί «το καλύτερο ‘’διαβατήριο’’ για διεθνείς συνεργασίες» για τη μικρή επιχείρηση η οποία «θα παραμείνει προσηλωμένη στον αρχικό της στόχο: στην παραγωγή προϊόντων «υψηλής ποιότητας χωρίς συντηρητικά, χωρίς τεχνητά πρόσθετα, χωρίς ψιλά γράμματα με αληθινούς κόκκους κεφίρ και με τα καλύτερα υλικά που βελτιώνουν την λειτουργία του οργανισμού».