ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΟΧΩΝ ΟΑΣΘ: Αγώνας σε δύο «μέτωπα» για τα 550 μέλη του Σωματείου

Η επανάκτηση της περιουσίας τους και η κατάρριψη όλων των κατηγοριών που δέχονται την τελευταία τετραετία από τους εκπροσώπους της κυβέρνησης είναι ο διττός στόχος των μικρομετόχων του ΟΑΣΘ, οι οποίοι εν μία νυκτί έχασαν τα λεωφορεία τους με τον νόμο της ιδιότυπης κρατικοποίησης που ψήφισαν και επέβαλε η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Περίπου 2.000 οικογένειες βρίσκονται στον «αέρα» μετά την απόφαση της κυβέρνησης να αφαιρέσει από τα χέρια τους τις μετοχές τους χωρίς να πάρουν ούτε ένα ευρώ ως αποζημίωση. Πέραν του οικονομικού πλήγματος που υπέστησαν, ιδιαίτερα σημαντική είναι και η ηθική τους εξόντωση, αφού ο διασυρμός τους την τελευταία τετραετία από τα στελέχη της κυβέρνησης και τη διορισμένη από αυτήν διοίκηση Παππά δεν έχει προηγούμενο!
«Ούτε λίγο ούτε πολύ οι μικρομέτοχοι, άνθρωποι που δούλεψαν σκληρά για να αγοράσουν μια μετοχή βρέθηκαν στο μάτι του κυκλώνα. Οι γονείς που επένδυσαν τους κόπους μιας ζωής στον ΟΑΣΘ για να αφήσουν κάτι στα παιδιά τους εμφανίστηκαν ως απατεώνες. Άνθρωποι νοικοκύρηδες που κατέβαλαν κανονικά ασφαλιστικές εισφορές (σ.σ. γιατί θεωρούνταν επιτηδευματίες) και τους φόρους που τους αναλογούσαν διασύρθηκαν στο πανελλήνιο, ενώ τους αφαιρέθηκε η περιουσία τους χωρίς να αποζημιωθούν», επισημαίνει ο Ανέστης Πολυχρονίδης, πρόεδρος του Σωματείου «Συνεργασία Μετόχων ΟΑΣΘ», που ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2018, λίγους μήνες μετά την κρατικοποίηση και μέχρι σήμερα κατάφερε να διπλασιάσει τα μέλη του, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 550 δίνοντας σε αυτό μια τεράστια δυναμική.

Σύμφωνα με τον κ. Πολυχρονίδη, ο αγώνας που δίνει το Σωματείο την τελευταία διετία επικεντρώνεται σε δύο μέτωπα: «Πρώτον, να αποκαταστήσουμε την τιμή και την υπόληψη των μικρομετόχων και να διαχωρίσουμε τη θέση μας από την προηγούμενη Διοίκηση του ΟΑΣΘ και δεύτερον, να επανακτήσουμε την περιουσία μας και την ιδιότητα του μετόχου η οποία μας έχει αφαιρεθεί παράνομα. Και για τον σκοπό αυτό έχουμε προσφύγει στη Δικαιοσύνη».

Να σημειωθεί ότι ο ΟΑΣΘ, λίγο πριν την ιδιότυπη κρατικοποίησή του, είχε πολυμετοχικό εταιρικό σχήμα και κοινωνικό πρόσωπο απέναντι στους εργαζόμενους, οι οποίοι άλλωστε συμμετείχαν και στη διοίκηση. Μάλιστα το Σωματείο των Εργαζομένων μαζί με τα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ήταν ουσιαστικά οι «μεγαλομέτοχοι» του Οργανισμού με μεγάλα πακέτα μετοχών.

Επιπλέον, σύμφωνα με καταγγελίες εργαζομένων, την τελευταία διετία είναι σε εξέλιξη ένα «κυνήγι μαγισσών» σε βάρος όλων όσοι δεν είναι αρεστοί στη σημερινή διοίκηση, η οποία προχώρησε σε εσωτερικές μετατάξεις προσωπικού και τοποθετήσεις σε θέσεις ευθύνης με γνώμονα τις προσωπικές σχέσεις και τις μικροκομματικές σκοπιμότητες και όχι τα προσόντα.
Και όλα αυτά σε βάρος της ποιότητας των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, του επιβατικού κοινού της αλλά και της αγοράς. Όπως πλέον καταγγέλλουν όλοι, ακόμη και φιλικοί προς την Κυβέρνηση κύκλοι, η κατάσταση των δρομολογίων και των λεωφορείων έχει επιδεινωθεί δραματικά την τελευταία διετία.

Ταυτόχρονα, έχουν δει το φως της δημοσιότητας πολλαπλές καταγγελίες για αδιαφάνεια στο καθεστώς προμηθειών, υπερτιμολογήσεις, κακοδιαχείριση, δραματική μείωση των εσόδων του ΟΑΣΘ από εισπράξεις εισιτηρίων, απουσία ελεγκτών, κακοσυντήρηση των οχημάτων κ.α. Και όπως λένε με νόημα εργαζόμενοι, το «μαγαζί» έχει ουσιαστικά καταρρεύσει…

(Από την Ειδική Εκλογική Έκδοση της free press εφημερίδας «ΠΟΛΙΤΗΣ news»)