Εγκρίθηκε ομόφωνα σήμερα Πέμπτη (9/1) από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕΘ η σύμβαση για την απευθείας ανάθεση 25 περιαστικών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης. Το επόμενο βήμα είναι να σταλεί η σύμβαση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ η έγκρισή της αναμένεται το αργότερο έως τα μέσα Φεβρουαρίου.
Σε αυτή την εξέλιξη αντιδρούν οι εργαζόμενοι οι οποίοι έχουν προειδοποιήσει πως θα προσφύγουν στη Δικαιοσύνη για να ζητήσουν την ακύρωση της Υπουργικής Απόφασης για ανάθεση έργου στα ΚΤΕΛ.
Όπως αποφασίστηκε σήμερα η διάρκεια της σύμβασης θα είναι τελικά διετής χωρίς δυνατότητα παράτασής της για ακόμη ένα έτος. Επίσης, σύμφωνα με τη σύμβαση προβλέπεται ότι στα 120 λεωφορεία που θα δρομολογήσουν τα ΚΤΕΛ στις 25 γραμμές που αναλαμβάνουν, τα εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα όπως και τα χειριστήρια, θα τα τοποθετήσει ο ΟΑΣΘ ενώ η εγκατάσταση συστήματος Τηλεματικής, είναι ευθύνη των ΚΤΕΛ και θα πρέπει να γίνει σταδιακά στο επόμενο τρίμηνο. Επίσης, θα δίνεται η δυνατότητα έκδοσης, από τους οδηγούς, ενός μικρού μέρους των εισιτηρίων που θα χορηγεί ο ΟΑΣΘ, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν και οι επιβάτες οι οποίοι δεν θα μπορούν να πάρουν εισιτήριο από τα εκδοτικά μηχανήματα.
Η ανακοίνωση του ΟΣΕΘ
Μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του ΟΣΕΘ ο Οργανισμός εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «η σύμβαση θα περιλαμβάνει την εκχώρηση εκτέλεσης συγκοινωνιακού έργου σε είκοσι πέντε επιπλέον γραμμές του ΟΑΣΘ. Οι γραμμές αυτές είναι κρίσιμες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, ενώ σ’ αυτές περιλαμβάνονται διαδρομές μεγάλων αποστάσεων, οι οποίες μέχρι σήμερα πραγματοποιούνται με καταπονημένα οχήματα του ΟΑΣΘ, γραμμές απαιτήσεων πυκνών και σταθερών συχνοτήτων διέλευσης και ανάγκης ποιοτικού έργου».
Σε λίγο καιρό, προσθέτει «το επιβατικό κοινό θα εξυπηρετείται από εκατόν είκοσι (120) νέα λεωφορεία της ΚΤΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε. (σε σύμπραξη με τις ΚΤΕΛ ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ Ν. ΣΕΡΡΩΝ Α.Ε., ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ Α.Ε. και ΥΠΕΡΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΚΙΛΚΙΣ Α.Ε.), σε μια σύμβαση που θα έχει διάρκεια δύο χρόνια».
Η νέα διοίκηση του ΟΣΕΘ υπενθυμίζει ακόμη ότι ήδη από τον Μάιο του 2019, οι προηγούμενες διοικήσεις των φορέων είχαν προχωρήσει σε παραχώρηση 6 γραμμών και πάλι από τον ΟΑΣΘ στο ΚΤΕΛ, έργο που λειτουργεί κανονικά και απρόσκοπτα.
Και η ανακοίνωση συνεχίζει: «Το έργο (σ.σ. δηλαδή η εκτέλεση των δρομολογίων από τα ΚΤΕΛ) θα ελέγχεται απόλυτα από ιδιώτη Ανεξάρτητο Ελεγκτή, σύμφωνα με τα ισχύοντα πλαίσια, θα πιστοποιείται, θα επικυρώνεται και θα καταβάλλεται από τον ΟΣΕΘ ο οποίος σύμφωνα με πρόσφατη απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή ανέλαβε την υλοποίηση αυτού του σπουδαίου και αναγκαίου εγχειρήματος. Κομβικό σημείο και στόχο της σύμβασης αποτελεί ο όρος ότι δεν θα προκληθεί καμία βλάβη (ούτε μισθολογική, ούτε οργανική, ούτε απώλειες θέσεων εργασίας ούτε οποιαδήποτε άλλη δυσμενής μεταβολή) του εργασιακού καθεστώτος των εργαζομένων του ΟΑΣΘ.
Τόσο ο Πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Γιάννης Καλογερούδης όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Γιάννης Τόσκας ανέφεραν στο σημερινό Δ.Σ. την αναγκαιότητα υλοποίησης της σύμβασης ως πρώτο βήμα εξομάλυνσης των προβλημάτων μετακίνησης των πολιτών, ενώ επισήμαναν ιδιαίτερα τους όρους της εφαρμογής εποπτείας του έργου μέσω της τηλεματικής, όπως ακριβώς εφαρμόζεται μέχρι σήμερα για τον ΟΑΣΘ, της τοποθέτησης μηχανών συλλογής κομίστρου, της χρήσης των εγκαταστάσεων, της διαδικασίας επιβολής τυχόν κυρώσεων.
Ο κ. Καλογερούδης και ο κ. Τόσκας έδωσαν έμφαση στην παροχή ποιοτικού έργου και στην εξυπηρέτηση όλων των πληθυσμιακών ομάδων, όπως και των ΑμεΑ και εμποδιζόμενων ατόμων από τα νέα σύγχρονα οχήματα αστικού τύπου των ΚΤΕΛ, καθώς πρόκειται για ένα νέο και μεγάλο έργο που αποτελεί το 1/3 του έργου που εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ! Σημειώνεται ότι σχεδόν 12 εκ. οχηματοχιλιόμετρα το χρόνο θα εκτελεσθούν από τα ΚΤΕΛ μέσω της σύμβασης, που υπολογίζεται πως θα αρχίσει να υλοποιείται στα τέλη του Φεβρουαρίου 2020.
Από τη συμφωνία προκύπτει σημαντικό όφελος για τους πολίτες και το επιβατικό κοινό. Αφενός, καθώς τα δρομολόγια θα εκτελούνται από σύγχρονα, ασφαλή και άνετα οχήματα, κατάλληλα σχεδιασμένα για τα συγκεκριμένα δρομολόγια αλλά και τις χιλιομετρικές αποστάσεις, ενώ το εισιτήριο θα παραμείνει στην τιμή που είναι σήμερα, δηλαδή στο 1 ευρώ με τις όποιες εκπτώσεις και τη δυνατότητα προμήθειας καρτών απεριορίστων διαδρομών να ισχύουν.
Όφελος, όμως, θα προκύψει και για το επιβατικό κοινό εκτός των συγκεκριμένων περιοχών, καθώς με την ανάθεση του έργου στα ΚΤΕΛ ο ΟΑΣΘ θα εξοικονομήσει περί 65-70 οχήματα καθώς και οδηγούς, που θα είναι στην ευχέρεια του Οργανισμού να εντάξει στο λοιπό πρόγραμμα για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Τέλος, ωφελημένο από τη συμφωνία θα είναι και το δημόσιο, καθώς το ύψος του ποσού που θα καταβάλλεται στα ΚΤΕΛ είναι μικρότερο από ό,τι μέχρι τώρα κόστιζε στον ΟΑΣΘ να εκτελεί το συγκεκριμένο έργο».
Οι γραμμές που θα εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ΑΕ είναι:
51 ΣΙΝΔΟΣ-Ν.Σ.Σ.
53 ΤΟΠΙΚΟ ΣΙΝΔΟΥ
54 Ν.Σ.Σ. – ΙΩΝΙΑ
56 Ν.Σ.Σ. – ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ
80 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΜΑΛΓΑΡΑ
81 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΚΟΥΦΑΛΙΑ
82 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΚΑΛΛΙΘΕΑ
83 ΛΑΓΚΑΔΑΣ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
84 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΜΕΛΙΣΣΟΧΩΡΙ
55Α/Β ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟ – ΠΑΛ. ΣΥΜΜΑΧΙΚΗ – ΙΩΝΙΑ
Οι γραμμές που θα εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Υπεραστικών Γραμμών Ν. Σερρών ΑΕ είναι:
36 ΒΟΥΛΓΑΡΗ – ΖΩΝΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ
60 ΟΙΚΙΣΜΟΣ Ν.751 – ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
61 ΧΟΡΤΙΑΤΗΣ – ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΧΟΡΤΙΑΤΗ
66 ΧΑΡΙΛΑΟΥ – ΘΕΡΜΗ
67 Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΤΡΙΑΔΙ
69 Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΕΠΑΝΟΜΗ
76 Α.Σ.ΙΚΕΑ – ΑΓΓΕΛΟΧΩΡΙ
77 ΝΕΑ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑ – ΕΠΑΝΟΜΗ
79 ΙΚΕΑ – ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ
Οι γραμμές που θα εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Χαλκιδικής ΑΕ είναι:
87 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΒΑΣΙΛΙΚΑ
88 ΘΕΣ/ΝΙΚΗ – ΜΕΣΗΜΕΡΙ
Οι γραμμές που θα εκτελούνται από την ΚΤΕΛ Κιλκίς ΑΕ είναι:
9 Ν.Σ.Σ. – ΛΑΧΑΝΑΓΟΡΑ
40 N.Σ.Σ. – ΚΑΛΟΧΩΡΙ
42 ΕΛΕΥΘΕΡΙΟ – ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ
43 ΤΟΠΙΚΟ ΕΥΟΣΜΟΥ